MWW, pl. Strzegomski 2a, 53-681 Wrocław
Tel. 71 356 42 57, mww@muzeumwspolczesne.pl
Pon. 10.00-18.00, Wt. zamknięte, Śr.-Nd. 12.00-20.00
więcej
CYWILIZACJA AFTERU. Vol. 3. Polska – klubowe peryferie? 04.12.15 Dyskusja 4.12.15 (piątek), godz. 19, Beautiful Tube, wstęp bezpłatny 4.12.15 (Friday), 7 PM, Beautiful Tube, admission free

Polska nigdy nie była klubowym eldorado a dorobek rodzimej muzyki elektronicznej jest raczej skromny. Wczesna III RP wybierała jednak Kazika czy nostalgię za Jarocinem niż “bezosobową młóckę”. Być może chodzi o syntetyczność czy względną apolityczność techno, która była zbyt abstrakcyjna dla raczkującej demokracji, pozbawiona tego osobowego charakteru który w pomocny sposób komentowałby rzeczywistość.
 
Oczywiście mamy swoje własne dzieje imprezowania, jednak rozwój kultury klubowej nad Wisłą szybko przeskoczył na boczny tor, do powiatowych hal i popegeerowskich dyskotek. Techno stygmatyzowane przez inteligencką brać jako “rąbanka dla ćpunów i debili”, znalazło posłuch u wiejskiego proletariatu. Być może oni bardziej potrzebowali tej mechanicznej muzyki dla odreagowania rzeczywistości niż mieszczanie smakujący młody polski pop.
 
Mamy twórców uznanych za granicą tak jak i paru świetnych sportowców, wciąż jednak nasz rynek jest niedojrzały i przypomina bardziej duże targowisko. Co rusz pojawiają się nowe talenty, część artystów jest rozsiana po świecie, trudno jednak mówić o specyficznym nadwiślańskim brzmieniu czy środowisku.
 
Kolejne fale debiutujących producentów przynoszą nadzieję na większą rozpoznawalność naszych najlepszych. W obecnym momencie jest kilka błyskotliwych projektów i wytwórni które ratują nasz honor i dają poczucie, że możemy wybierać swoje.
 
Nie mamy takich muzycznych tradycji jak Brytyjczycy, ani kulturowego etosu jak Niemcy, potrafiliśmy jednak stworzyć świetne festiwale i zwrócić na nie uwagę mediów i społeczeństwa. Kapitał lubi wszystko co młode, prężne i dynamiczne, więc i na techno szybko znajdą się u nas pieniądze. Zbliżenie z komercją nie zawsze wychodzi na zdrowie, ideały zawsze łatwo sprzedać lub wymienić.
 
Jaka jest przyszłość sceny klubowej w Polsce? Czy stworzy własne silne ośrodki lokalne czy będzie tylko ogonkiem globalnych przemian? Jakie czynniki blokowały jej start w przeszłości i jakie są przesłanki dla widoków na lepsze? Pozdro Techno? Usiądziemy i porozmawiamy.
 
———————-
 
Paweł Klimczak – didżej, producent oraz dziennikarz muzyczny. Uczestnik Red Bull Music Academy, obecnie tworzący jako Naphta. W przeszłości odpowiedzialny za portal Lineout.pl, projekt Pvre Gold czy cykl imprez Loud & Claer.
 
Rafał Cały – założyciel agencji bookingowej C&C Bookings, opiekun wielu polskich artystów oraz współorganizator wielu imprez, w tym wrocławskiego festiwalu Wooded.
 
Marcin Karpiński – znany jako “Motyl” lub “Dj Mo”, didżej z ogromnym stażem, blisko związany z Recognition Jacka Sienkiewicza, jedna z ważniejszych postaci warszawskiej sceny klubowej .
 
Kurator cyklu: Mateusz Kazula
———————-
Kurator programu społecznego MWW – Bartek Lis
 
 

Dodano: 25.11.15 Udostęnij: Facebook, Twitter
Dyskusja z udziałem Pawła Klimczaka, Rafała Całego i Marcina Karpińskiego

Prowadzenie: Mateusz Kazula
Discussion with the participation of Paweł Klimczak, Rafał Cały and Marcin Karpiński

Moderator: Mateusz Kazula
Wrocławski "Dolmel" w czasach swojej świetności
Zamknij
Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej Zamknij