MWW, pl. Strzegomski 2a, 53-681 Wrocław
Tel. 71 356 42 57, mww@muzeumwspolczesne.pl
Pon. 10.00-18.00, Wt. zamknięte, Śr.-Nd. 12.00-20.00
więcej
Wysypisko dźwięków i recykling szumu — wykład Tomasza Polaka 13.11.13 Środa, godz.18.00, Beautiful Tube Wednesday, 6 PM, Beautiful Tube

Wykład w ramach cyklu „Na warsztacie…”
  
Szum kojarzy się nam najczęściej negatywnie: zakłócenia w działaniu naszych domowych sprzętów multimedialnych, problemy w łączności w trakcie rozmów prowadzonych przez telefon komórkowy lub internetowy. Docenia się go jedynie w wyjątkowych, niecodziennych sytuacjach, najczęściej wtedy,
gdy z dala od centrów cywilizacyjnych, na łonie natury, mamy do czynienia z szumem fal, szumem lasów bądź szumem wiatru w górach. Każdy inny szum traktowany jest jako zanieczyszczenie zjawisk dźwiękowych.
  
Technolodzy dźwięku oraz wielu twórców, realizatorów produkcji muzycznych poszukuje takich sposobów zapisywania i odtwarzania muzyki,
które w jak największym stopniu wyeliminują szumy.
Czy te dźwiękowe śmieci mogą mieć jaką wartość?
  
Przyglądając się uważniej niektórym twórczym technikom w muzyce okazuje się, że szum może stanowić podstawę języka muzycznego, może wpływać na wszelkie inne parametry dzieła muzycznego, może być wreszcie podpowiedzią,
w jaką stronę powinny kierować się próby estetycznej oceny danego utworu.
  
Co zdefiniujemy jako szum? Na ile szum poddany recyklingowi w utworze muzycznym traci przymiot odpadu, śmiecia? Czy gruba warstwa szumu nałożona na dzieło muzyczne nie obniży jego wartości estetycznej? Co o szumie powinien wiedzieć słuchacz muzyki? Te pytania staną się osią wykładu „Wysypisko dźwięków i recykling szumu”.
  
  

Kurator Curator Bartek Lis Dodano:6.11.13 Udostępnij: Facebook, Twitter
Tomasz Polak – doktorant w Uniwersytecie Wrocławskim, absolwent filozofii i muzykologii.

W swoich badaniach zajmuje się wpływem rozwoju nowych technologii oraz przemian społecznych i politycznych na kształtowanie się nowych tradycji muzycznych.
Tomasz Polak – a Ph.D. candidate at the University of Wrocław, a graduate of Philosophy and Musicology.

In his study he investigates the influence of the development of new technologies and social and political changes on the formation of new musical traditions.
Stock photo: static screen Stock photo: static screen
Zamknij
Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej Zamknij