Na czarnym tle czerwone i białe pionowe i ukośne kreski. Po środku biały napis: Nowa normatywność. Sympozjum Plastyczne Wrocław '70 / New Normativity. Wrocław '70 Visual Arts Symposium 13.08-14.12.2020 MWW

Wstęp do wystawy Nowa normatywność. Sympozjum Plastyczne Wrocław ’70.

Pobierz tekst w pliku dostępnym.

 


 

Zdjęcie barwne w formacie kwadratu. Widok wystawy "Nowa normatywność". Na pierwszym planie po lewej na tle betonowej ściany wisi biała kwadratowa rama. Z jej rogów odchodzą druciane półokręgi, które kierują się ku środkowi. Na półokręgach są jakby nawleczone kulki w kolorach białym, żółtym i czerwonym. W tle widać drugie pomieszczenie, w którym na czarnym tle zawieszona jest krata, a na niej neony z niewyraźnym odręcznym pismem, neony ułożone są w kolumnie, jeden pod drugim.

Wanda Gołkowska, Układ otwarty / Kompozycja przestrzenna, 1967
dzięki uprzejmości Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Pobierz tekst w pliku dostępnym.

 


 

Zdjęcia barwne. Po lewej stronie na ścianie duża fototapeta z czarno-białym zdjęciem. Na tapecie w tle budynki - kościół i kamienice; w centralnym punkcie placyk z którego wystaje duże drzewo korzeniami do góry. Na ścianie po prawej stronie obok fototapety biała ramka z pożółkłą kartką w środku. Pod nią na podłodze na prostokątnej podstawce wbite są gęsto patyki z końcówkami pomalowanymi na zielono, które przypominają drzewo z korzeniami (jak na fototapecie).

Jerzy Bereś, Żywy pomnik pt. „Arena”, 1970
kolekcja MWW, praca na wystawie została pokazana dzięki uprzejmości
Fundacji im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia

Pobierz tekst w pliku dostępnym.

 


 

Na białej ścianie po lewej brązowa ramka z czarno-białym kolażem. Po prawej dwa kwadratowe czarno-białe zdjęcia, jedno nad drugim. Pod nimi, po środku biały stół, gablota z podświetlonym blatem.

Tadeusz Kantor, Usytuowanie krzesła, 1970
kolekcja Muzeum Architektury we Wrocławiu

Pobierz tekst w pliku dostępnym.

 


 

Na betonowej ścianie po lewej dwa kwadratowe czarno-białe zdjęcia, jedno pod drugim. Po prawej stronie w brązowej ramie biało-czarne szkice.

Barbara Kozłowska, Interpretacja przestrzenna poezji strukturalnej Stanisława Dróżdża „Samotność”, 1970
kolekcja MWW, praca na wystawie została pokazana dzięki uprzejmości
Galerii Sztuki Współczesnej ESTA w Gliwicach

Pobierz tekst w pliku dostępnym.

 


 

Po lewej wysoka betonowa ściana. Od niej odchodzi duża pionowa prostokątna krata. Na niej osiem świecących neonów z napisem Sztuka, jeden pod drugim. Neon na samej górze ma wyraźny napis, a kolejne są coraz mniej czytelne.

Rafał Jakubowicz, SP/PS (Sztuka pojęciowa / Post scriptum), 2010
kolekcja MWW, praca na wystawie została pokazana
dzięki uprzejmości artysty i Galerii Le Guern w Warszawie

Pobierz tekst w pliku dostępnym.

 


 

Kilkumetrowa niebieska konstrukcja metalowa, przypominająca robota na czterech nogach, z kołami w miejscu oczu, rurami zakończonymi wiatrakami w miejscu rąk - rzeźba miejska ustawiona na niskim betonowym postumencie. W tle budynki.

Kuba Bąkowski, Zjadacz Kurzu. Miejska Rzeźba Puryfikacyjna, 2017
kolekcja Fundacji Nowa Przestrzeń Sztuki

Pobierz tekst w pliku dostępnym.


 

Wystawę dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych. Zakupy prac do kolekcji MWW dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

http://muzeumwspolczesne.pl/mww/wp-content/uploads/2018/08/MKiDN-PL.jpg