Gra Obrazośnienie
Gra interaktywna
Gra Obrazośnienie ma charakter edukacyjny. Koncepcja opracowana przez wrocławską artystkę, projektantkę i edukatorkę Patrycję Mastej powstała w oparciu o konsekwentnie rozwijany autorski program, którego celem jest rozwijanie wyobraźni wizualnej odbiorców.
Aplikacja umożliwia odbiorcom budowanie indywidualnych narracji wizualnych, ze względu na bogactwo elementów niemal w nieograniczonej liczbie wariantów. Interaktywny kolaż jest narzędziem do nauki czynnego patrzenia, tym samym do rozbudzania zdolności myślenia wzrokowego. Za pomocą właściwej sobie poetyki, ilustruje i pozwala przetestować podstawowe właściwości kolorów, kompozycji i perspektywy.
Celem tej twórczej zabawy jest odnajdywanie ciągle na nowo, zmiennej tożsamości obiektów, w zależności od nadanych im współrzędnych, wyboru obiektów sąsiednich i scenerii na której chcemy je zaprezentować. Zmienny kontekst tła nadaje obiektom nowy sens. Gra posiada również właściwości terapeutyczne, pozwala na automatyczne uwalnianie i składanie abstrakcyjnych ciągów obrazów, zjawiska adekwatnego do zachowań mózgu w fazie snu.
Gra kierowana jest niemal do każdego. Szczególnie zachęcamy do korzystania z niej dzieci i młodzież oraz animatorów, trenerów, edukatorów i nauczycieli, którzy pracują z różnymi grupami odbiorców.
Aplikacji towarzyszą:
Scenariusze lekcyjne (dopasowane do podstawy programowej nauczania plastyki w kl. I–III i IV–VIII):
Link do pobrania scenariuszy >>>
Temat: Fantazmaki. Co siedzi w mojej głowie?
plastyka kl. I–III
Główne założenia: W czasie zajęć uczestnicy odkryją możliwości jakie daje gra Obrazośnienie. Wykorzystają je do stworzenia autorskiego kolażu przedstawiającego unikalną, autorską fantazję. W trakcie artystycznej pracy poznają również podstawowe pojęcia plastyczne w praktyce, takie jak: kompozycja, gama barwna, czy proporcja.
Temat: Książka czytana od środka
plastyka kl. IV–VIII
Główne założenia: W czasie zajęć uczestnicy poznają możliwości jakie daje gra Obrazośnienie. Wykorzystają je do stworzenia serii kolażowych ilustracji, obrazujących wymyśloną przez siebie historię – w ten sposób stworzą nietypową książkę obrazkową.
Pochlebna recenzja pani Małgorzaty Cackowskiej
Małgorzata Cackowska– pedagożka, studiowała na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Posiada tytuł doktora, pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych.
Dodano:9.03.22
Udostępnij: Facebook, Twitter