Odbiór pogłębiony to rozgrzewka przed samodzielnym zwiedzaniem ekspozycji, zachęta do zadawania pytań i uważnego przyglądania się poszczególnym dziełom na wystawie. Pozwól sobie na powolny kontakt ze sztuką, swobodne dzielenie się własnymi obserwacjami i zaskakujące wnioski. Bez tłoku i pośpiechu, z przyjaciółmi lub nowo poznaną osobą.

W wybrane środy raz w miesiącu nasze mediatorki i mediatorzy, gotowi do dyskusji i odpowiedzi na pytania, będą czekać na Was przy wybranych przez siebie pracach. W trakcie spotkań uważnie przyglądniemy się wybranym dziełom, zbadamy jakie budzą w nas odczucia i emocje, by w przyszłości zwiedzać przestrzeń muzealną świadomie, odważnie i z otwartym umysłem.


Anna Krukowska opowie o pracy Thanka 40 °C prezentowanej na wystawie Blask Kamy Sokolnickiej (poziom 0)

Wystawa Blask zachęca do uważności, powolnego wpatrywania się, słuchania i dotykania. Przekonajmy się wspólnie jak to jest… niespiesznie, przez kilka minut wpatrywać się w złoty aksamit?

Małgorzata Rzerzycha-Myśliwy opowie o pracy Przynęta prezentowanej na wystawie Cursed Puck Verkade (poziom 3)

Stworzona na fali ruchu #MeToo Przynęta zwraca naszą uwagę na sposób prowadzenia w społeczeństwie rozmów na temat praw kobiet. Czy uda nam się rozwikłać treść ukrytą w symbolach i kontekstach wideo Puck Verkade?

Marta Mularczuk opowie o pracy I can’t sleep Krištofa Kintery z Międzynarodowej Kolekcji Sztuki Współczesnej Muzeum Współczesnego Wrocław prezentowanej na wystawie Prywatne mitologie. Urodziny Marty (poziom 4)

W trakcie spotkania zastanowimy się wspólnie czy zawinięta w śpiwór postać na końcu wystawy rzeczywiście nie może zasnąć, jak bardzo konteksty wpływają na sposób odczytania dzieł sztuki współczesnej i czy w sztuce jest miejsce na poczucie humoru?

Jagoda Forycka opowie o pracy Zofii Martin Trylion ma osiemnaście zer prezentowanej na wystawie Co po / Po co. Dzieła z kolekcji DTZSP (poziom 5)

Owady są stworzeniami jeszcze nie na tyle małymi, żebyśmy ich nie zauważali, ale już na tyle małymi żebyśmy na nie zważali (Zofia Martin). Co artystka chciała osiągnąć, zmieniając często irytujące nas owady w drogocenne obiekty?


Jagoda Forycka – absolwentka historii i historii sztuki na Uniwersytecie w Aberdeen, stażystka w MWW. Interesuje się historią społeczną i kulturową, w szczególności XIX wieku – życiem codziennym, zwyczajami i rozrywkami tego okresu, głównie pod względem dychotomii relacji i standardów odnośnie do klas społecznych i płci.

Anna Krukowska – specjalistka ds. edukacji i kultury MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim, współorganizuje wykłady, debaty, oprowadzania, koncerty oraz działania włączające publiczność. W swoich działaniach jest zorientowana na tworzenie relacji.

Marta Mularczuk – absolwentka biotechnologii na Uniwersytecie Wrocławskim, studentka komunikacji wizerunkowej i antropologii literatury UWr. Od kilku miesięcy opiekunka ekspozycji w MWW. Entuzjastka designu i dyskursów w kulturze popularnej. Interesuje się naukami kognitywnymi, literaturą i sztuką współczesną

Małgorzata Rzerzycha-Myśliwy – specjalistka ds. edukacji i kultury MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz sztuki i wzornictwa ceramiki na ASP we Wrocławiu. Producentka i koordynatorka wydarzeń kulturalnych.


Zakupy prac do kolekcji MWW dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Nazwa programu: Narodowa kolekcja sztuki współczesnej.

Logotyp, na białym tle z lewej strony zarys godła Polski - orła w koronie. Po prawej stronie napis Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego