Odbiór pogłębiony to rozgrzewka przed samodzielnym zwiedzaniem ekspozycji, zachęta do zadawania pytań i uważnego przyglądania się poszczególnym dziełom na wystawie. Pozwól sobie na powolny kontakt ze sztuką, swobodne dzielenie się własnymi obserwacjami i zaskakujące wnioski. Bez tłoku i pośpiechu, z przyjaciółmi lub nowo poznaną osobą.

W wybrane środy raz w miesiącu nasze mediatorki i mediatorzy, gotowi do dyskusji i odpowiedzi na pytania, będą czekać na Was przy wybranych przez siebie pracach. W trakcie spotkań uważnie przyglądniemy się wybranym dziełom, zbadamy jakie budzą w nas odczucia i emocje, by w przyszłości zwiedzać przestrzeń muzealną świadomie, odważnie i z otwartym umysłem.


Małgorzata Rzerzycha-Myśliwy opowie o pracy Crystal Stranglers prezentowanej na wystawie Kamy Sokolnickiej Blask (poziom 0)

Przyglądając się Kryształowym dusicielom porozmawiamy o właściwościach kryształu górskiego i selenitu oraz twórczości modernistycznego architekta krajobrazu – Roberto Burle Marxa.
 
 
Jagoda Forycka opowie o pracy Karola Radziszewskiego Bez tytułu z cyklu Ali prezentowanej na wystawie Prywatne mitologie. Urodziny Marty (poziom 4)

Kim są zagadkowe postacie na bezimiennym obrazie Karola Radziszewskiego? Co takiego osiągnęły, aby zostać uwiecznionymi na płótnie? A może wręcz przeciwnie, nie wyróżniły się niczym szczególnym? Odkryjmy przeszłość na nowo, tym razem dając głos tym, o których historia już zapomniała.
 
 
Karolina Jaworska opowie o instalacji Stanisława Dróżdża Poezja konkretna prezentowanej w ramach wystawy Prywatne mitologie. Urodziny Marty (poziom 5)

Jak sprawdzić tor lotu muchy i z(de)materializować metaforę w negatywie, czyli o żyłkach słów wiele.
 
 
Marta Mularczuk opowie o cyklu Ady Zielińskiej prezentowanym na wystawie Frutti di Mare (poziom 5)

Czy nostalgiczna, postpeerelowska estetyka, może pozostawać aktualna? Jakie emocje wzbudza w nas zatopiony i uratowany Fiat Panda? W jaki sposób prace wizualne Ady Zielińskiej rozszerzają nam kontekst odbioru wystawy? Ile jesteśmy w stanie wytrzymać?


Jagoda Forycka – absolwentka historii i historii sztuki na Uniwersytecie w Aberdeen, stażystka w MWW. Interesuje się historią społeczną i kulturową, w szczególności XIX wieku – życiem codziennym, zwyczajami i rozrywkami tego okresu, głównie pod względem dychotomii relacji i standardów odnośnie do klas społecznych i płci.

Karolina Jaworska – specjalistka ds. kancelaryjno programowych w MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje ją sztuka współczesna i polityka międzynarodowa.

Marta Mularczuk – absolwentka biotechnologii na Uniwersytecie Wrocławskim, studentka komunikacji wizerunkowej i antropologii literatury UWr. Od kilku miesięcy opiekunka ekspozycji w MWW. Entuzjastka designu i dyskursów w kulturze popularnej. Interesuje się naukami kognitywnymi, literaturą i sztuką współczesną.

Małgorzata Rzerzycha-Myśliwy – specjalistka ds. edukacji i kultury MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz sztuki i wzornictwa ceramiki na ASP we Wrocławiu. Producentka i koordynatorka wydarzeń kulturalnych.


Zakupy prac do kolekcji MWW dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Nazwa programu: Narodowa kolekcja sztuki współczesnej.

Logotyp, na białym tle z lewej strony zarys godła Polski - orła w koronie. Po prawej stronie napis Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego