Odbiór pogłębiony to rozgrzewka przed samodzielnym zwiedzaniem ekspozycji, zachęta do zadawania pytań i uważnego przyglądania się poszczególnym dziełom na wystawie. Pozwól sobie na powolny kontakt ze sztuką, swobodne dzielenie się własnymi obserwacjami i zaskakujące wnioski. Bez tłoku i pośpiechu, z przyjaciółmi lub nowo poznaną osobą.

W wybrane środy raz w miesiącu nasze mediatorki i mediatorzy, gotowi do dyskusji i odpowiedzi na pytania, będą czekać na Was przy wybranych przez siebie pracach. W trakcie spotkań uważnie przyglądniemy się wybranym dziełom, zbadamy jakie budzą w nas odczucia i emocje, by w przyszłości zwiedzać przestrzeń muzealną świadomie, odważnie i z otwartym umysłem.

Szczególnie zachęcamy, aby do styczniowego spotkania dołączyli Seniorzy i Seniorki, Babcie i Dziadkowie ze swoimi pociechami, ponieważ kilka dni wcześniej – 21 i 22 stycznia – będą obchodzili swoje święto – Dzień Babci i Dziadka.


Marta Mularczuk opowie o instalacji Pięć strzał prezentowanej na wystawie Blask Kamy Sokolnickiej (poziom 0)

Jak możemy odczytać przypowieść o oświeceniu Buddy, która zainspirowała Kamę Sokolnicką? Czy postawa pasywna bywa słuszna? Co czujemy, gdy patrzymy na strzały, delikatnie obracające się na niemal niewidocznej złotej nici?
 
 
Karolina Jaworska opowie o pracy Nihilistyczne Zakłady Wydawnictw Somnambulicznych. Amerussian Flag Jerzego Truszkowskiego prezentowanej na wystawie Prywatne mitologie. Urodziny Marty (poziom 4)

W 1984 roku Ronald Reagan ubiegał się o drugą kadencję prezydentury w USA. W jego filmie promocyjnym niedźwiedź przechadza się leniwie po lesie, aż spotyka człowieka, na widok którego robi krok do tyłu. Filmik jest kwintesencją ówczesnej sytuacji międzynarodowej, podobnie jak praca Truszkowskiego. Przekonajmy się, co jeszcze możemy zobaczyć w Amerussian Flag.
 
 
Anna Krukowska opowie o pracy Cursed prezentowanej na wystawie Puck Verkade (poziom 3)

Pracę Cursed przepełnia poczucie uwięzienia, którego wiele i wielu z nas mogło doświadczyć, szczególnie w ostatnim czasie. W trakcie spotkania odwiedzimy upiorny dom, przedstawiony przez artystkę, zastanawiając się nad psychologicznymi konsekwencjami pandemii.
 
 
Jagoda Forycka opowie o pracy Bez tytułu Andrzeja Klimczaka-Dobrzanieckiego prezentowanej na wystawie Co po / Po co. Dzieła z kolekcji DTZSP (poziom 5)

Co reprezentują i jakie było przeznaczenie budowli przedstawionych na gwaszach Klimczaka-Dobrzanieckiego? W jaki sposób nawiązują one do pytania przewodniego wystawy – co po nas zostanie?


Jagoda Forycka – absolwentka historii i historii sztuki na Uniwersytecie w Aberdeen, stażystka w MWW. Interesuje się historią społeczną i kulturową, w szczególności XIX wieku – życiem codziennym, zwyczajami i rozrywkami tego okresu, głównie pod względem dychotomii relacji i standardów odnośnie do klas społecznych i płci.

Karolina Jaworska –specjalistka ds kancelaryjno-programowych w MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje ją sztuka współczesna i polityka międzynarodowa.

Anna Krukowska – specjalistka ds. edukacji i kultury MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim, (współ)organizuje wykłady, debaty, oprowadzania, koncerty oraz działania włączające publiczność. W swoich działaniach jest zorientowana na tworzenie relacji.

Marta Mularczuk – absolwentka biotechnologii na Uniwersytecie Wrocławskim, studentka komunikacji wizerunkowej i antropologii literatury UWr. Od kilku miesięcy opiekunka ekspozycji w MWW. Entuzjastka designu i dyskursów w kulturze popularnej. Interesuje się naukami kognitywnymi, literaturą i sztuką współczesną.