Końcówka roku to wymagający czas, dlatego, wbrew temu, co podpowiada rutyna, zachęcamy, żeby w ostatnich tygodniach grudnia zatrzymać się i znaleźć chwilę na kontakt ze sztuką.

Dobrą okazją, żeby zapomnieć o rzeczywistości za oknem, będzie Odbiór pogłębiony – cykl kameralnych spotkań w przestrzeni wystaw czasowych MWW.

Tym razem mediatorki opowiedzą o wybranych przez siebie pracach na wystawie Medytacje Fibonacciego + Sztruksowy zając | wobec Katarzyny Kobro (1898–1951). Ekspozycja jest poświęcona Katarzynie Kobro – jednej z najwybitniejszych rzeźbiarek współczesnych. Tytuł pokazu odnosi się do fascynacji artystki matematyką, ale też buduje pomost między praktykami twórczymi Kobro i twórców tragicznie doświadczonych przez wojnę i historię.

Podczas czterech spotkań skupimy się na wybranych wątkach wystawy, które manifestują się w pracach Wandy Czełkowskiej, Józefa Robakowskiego, Iwony Teodorczuk-Możdżyńskiej oraz samej Katarzyny Kobro. Porozmawiamy o roli matematyki w sztuce, zobaczymy pierwszy polski film składkowy i zastanowimy się, czy sztuka może mieć moc łagodzenia reguł społecznych.

Zapraszamy do dyskusji i wspólnego zwiedzania wystawy!
 
 
HARMONOGRAM SPOTKAŃ
— 17.12 (poniedziałek), godz. 10.00–18.00
Patrycja Bochenek opowie o filmie 22 x Józefa Robakowskiego (4 piętro)

— 20.12 (czwartek), godz. 12.00–20.00
Karolina Rybka opowie o Sztruksowym zającu Katarzyny Kobro (3 piętro)

— 28.12 (piątek), godz. 12.00–20.00
Karolina Rybka opowie o pracy Raz, dwa, trzy – początek gry – zestaw kobiecych sutann do samodzielnego składania Iwony Teodorczuk-Możdżyńskiej (3 piętro)

— 29.12 (sobota), godz. 12.00–20.00
Julia Langosz opowie o pracy Głowa Wandy Czełkowskiej (3 piętro)
 
 
MEDIATORKI

Patrycja Bochenek – absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje się sztuką abstrakcyjną we wszystkich jej odmianach, sztuką krytyczną i społecznie zaangażowaną. Miłośniczka architektury modernistycznej. Od niedawna opiekunka ekspozycji w MWW.

Julia Langosz – studentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje się malarstwem i sztuką XX wieku. Aktualnie, w ramach tematu pracy magisterskiej, zajmuje się zagadnieniem brzydoty i deformacji w sztukach plastycznych. Od niedawna opiekunka ekspozycji w MWW.

Karolina Rybka – absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Interesuje się sztuką współczesną, strategiami performatywnymi oraz twórczością Tadeusza Kantora. Autorka pracy magisterskiej pt. „Podobni czy różni? Tadeusz Kantor a Joseph Beuys”. Z MWW związana w ramach stażu.