Muzeum Współczesne Wrocław zaprasza na kolejną odsłonę warsztatów Rozrusznika bez barier. Zajęcia skierowane są do osób z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową w każdym wieku, zorganizowanych grup szkolnych oraz pacjentów ośrodków terapeutycznych.

Podczas edycji wiosna/lato/zima weźmiemy pod lupę dzieła prezentowane na wystawach czasowych oraz stałych. Każde spotkanie będzie dotyczyć wybranego obiektu artystycznego. Po przeprowadzeniu dokładnej sekcji dzieła sztuki, przystąpimy do własnego działania plastycznego. Postaramy się stworzyć dzieło mimetyczne, aby przejść drogę procesu tworzenia zbliżoną do tej, którą przechodzi autor dzieła. Powstałe w ten sposób prace, przetworzone przez naszą wrażliwość i indywidualizm zestawimy z pierwowzorem.

Co miesiąc, od maja do grudnia programowi towarzyszyć będzie publikacja cyfrowa pt. Rozrusznik bez barier online. Można tu znaleźć twórcze ćwiczenia do samodzielnej realizacji poza murami muzeum. Zadania oparte są na koncepcji warsztatów.

 


 

# EKOMYŚL XXI WIEKU

Pierwsze po długiej przerwie stacjonarne spotkanie Rozrusznika bez barier dotyczyć będzie wystawy prac z kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych pt. Co po / Po co.

Kluczem do wyboru dzieł na wystawę jest obecna sytuacja naszej planety: zmiany klimatyczne, nadprodukcja, (u)tracone piękno, przeludnienie, czyli to wszystko, za czym stoi eksploatacyjna działalność człowieka.

Podczas zwiedzania wystawy przyjrzymy się różnorodności dzieł pod względem formy, użytych materiałów, zastanowimy się nad ukrytym przesłaniem.

Analizując wybrany obiekt, zaczerpniemy inspirację do stworzenia własnych prac estetycznych z tworzywa recyklingowego, które następnie sfotografujemy w przestrzeni wystawy w kontekście oryginału.

 


 

Dwie dłonie oświetlone tęczowym światłem, w lewym dolnym rogu zielona gałązka

Zobacz: Rozrusznik do wystawy: Zdzisław Jurkiewicz. Zdarzenia. Kliknij, żeby pobrać plik pdf

 


 

Grafika / kolaż. W prawym górnym rogu zaćmione słońce. Poniżej pustynia i cień człowieka oraz kilka koniczynek. Po środku długopis i kartka papieru z napisem: "Wszystko zależy jednak od Ciebie, Opisz lub/i zilustruj swoją opowieść. Własnoręcznie wykonaj rysunek Nie wahaj się podzielić wspomnieniami lub ważnymi dla Ciebie wydarzeniami. Baw się dobrze!

Dokąd może zmierzać Nomada? Co lub kto ma wpływ na kierunek jego wędrówki? O czym myśli człowiek podążający po pustynnym terenie?

Zobacz: Rozrusznik do wystawy: Piotr Wyrzykowski. Polaka Twarz. Kliknij, żeby pobrać plik pdf

 


 

Grafika barwna w formacie kwadratu. Kolaż na białym tle. W prawym górnym rogu nos, z którego dziurek wychodzą dwa wydechy. W lewym dolnym rogu biała dłoń, z której wyrasta duża zielona gałązka.

Czym jest i czym może być przestrzeń ewakuacji? Kiedy i dlaczego jej potrzebujemy? Jak stworzyć przyjazne i bezpieczne miejsce?

Zobacz: Rozrusznik do wystawy: Bartosz Hołoszkiewicz. Wyznaczony obszar ewakuacji. Kliknij, żeby pobrać plik pdf

 


 

Grafika barwna w formacie kwadratu. Kolaż. Po środku czerwono-fioletowa plastikowa figurka bajkowego superbohatera, który w miejscu twarzy ma żółte kółko z czarną kreską w miejscu oczu. W prawym górnym rogu dwie gałki niebieskich oczu. Wokół różnokolorowe kreski i figury geometryczne.

Co sztuka może mieć wspólnego z matematyką? Poznaj dzieła dwóch niezwykłych artystek!

Zobacz: Rozrusznik do wystawy Kudlicka/Gołkowska. Kliknij, żeby pobrać plik pdf

 


 

Kolaż. Na białym tle szara figurka słonia z trąbą uniesioną ku górze i zakończoną gałązką, pomarańczowa żyrafa, dwie komiksowe chmurki z literami aaa, iii, brrry

Jak mogą wyglądać relacje między człowiekiem a zwierzęciem? Co łączy nas z innymi gatunkami?

Zobacz: Rozrusznik do wystawy Terytorium, Netta Laufer, Tom Swoboda. Kliknij, żeby pobrać plik pdf

 


Prowadząca: Joanna Sekuła
Absolwentka wrocławskiej ASP (Wydział Ceramiki i Szkła), Akademii Pedagogicznej im. J. Długosza w Częstochowie oraz Dolnośląskiej Szkoły Wyższej (Arteterapia). Na co dzień prowadzi pracownię ceramiki w MDK „Śródmieście” we Wrocławiu. oraz warsztaty w Muzeum Współczesnym Wrocław. Pracę dydaktyczną opiera na twórczej zabawie ze sztuką, kształtując wrażliwość i rozwijając pasję dzieci i młodzieży. W pracy artystycznej eksperymentuje z materią ceramiczną. Tworzy obiekty estetyczne, inspirowane wielowymiarowością i niejednoznacznością rzeczywistości. Zafascynowana twórczością dziecka, jogą i magicznym realizmem. Uczestniczka wielu konkursów, wystaw i wydarzeń artystycznych.