W środę 14 marca o godz. 18:30 w przestrzeni wystawy Amira Yatziva i Guya Slabbincka Standby Painter odbędzie się kolejny spacer z cyklu Walk & Talk, który poprowadzi psychoterapeuta Jacek Mądry.

W 2000 roku z Muzeum Narodowego w Poznaniu został skradziony obraz Plaża w Pourville Claude’a Moneta. Ta historia stała się pretekstem do powstania wystawy, traktującej o reinterpretowaniu dzieła sztuki i nieustannym “przemalowywaniu” za sprawą nawarstwiających się na nim treści.

Integralną część wystawy stanowi film w reżyserii Amira Yatziva i Guya Slabbincka, w którym historię tamtych wydarzeń opowiada sam sprawca kradzieży obrazu. Jest to jedyny, jak dotąd, wywiad przez niego udzielony, gdzie ujawnia się jego niezwykle emocjonalny stosunek do “Plaży” – w pewnym momencie wywiadu wyznaje: “Patrzę na Plażę cały czas. Jest mi tak samo bliska jak moja rodzina, moja żona. Utożsamiam się z tym obrazem”.

Spotkanie będzie okazją do odkrycia różnych warstw znaczeniowych, kryjących się za radykalnym gestem kradzieży. Zastanowimy się czy obraz może opętać człowieka? Czy obsesyjne pożądanie cielesnego wręcz kontaktu z dziełem sztuki może być usprawiedliwieniem przekroczenia społecznych i etycznych standardów? I wreszcie, czy muzeum jest instytucją, która umożliwia dostęp do sztuki czy raczej ją więzi?

Więcej informacji o wystawie >>>

Jacek Mądry – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Ukończył studia na Uniwersytecie Jagiellońskim, posiada ponad 10 letnie doświadczenie w pracy klinicznej. Od lat związany jest z Dolnośląskim Kołem Naukowym Psychoterapii Psychoanalitycznej we Wrocławiu. Jego obszary zainteresowań to psychoanaliza, filozofia oraz sztuka i literatura.
 
 
Walk & Talk to cykl chodzonych wykładów w przestrzeni wystaw, w którym do interpretacji dzieł sztuki zapraszamy specjalistów spoza artystycznego świata. Podczas spaceru po wystawie zatrzymujemy się przy wybranych pracach, żeby wysłuchać subiektywnej opowieści i zauważyć nieoczywiste konteksty oraz nowe warstwy znaczeniowe.