Halo, MWW to nieregularny cykl podkastów poświęconych artystkom i artystom z kolekcji Muzeum Współczesnego Wrocław, przygotowany przez pracowniczki i pracowników MWW. Pretekstem do rozmowy są aktualnie prezentowane wystawy. W każdym odcinku staramy się komentować i rozwijać wątki poruszane przez artystów, kuratorów i badaczy sztuki neoawangardowej.

Odcinek 2: Kudlicka/Gołkowska. Marginesy błędu

Link do audycji.
Link do audycji w Anchor.
Link do audycji w Spotify.

W drugim odcinku audycji przyglądamy się postaciom Wandy Gołkowskiej i Marleny Kudlickiej – artystek, które różni całe pokolenie i które nigdy nie miały okazji się spotkać. W trakcie rozmowy Marlena Kudlicka, Joanna Kobyłt i Anna Krukowska poszukują analogii i różnic w postawach obu artystek, rozpatrują ich miejsce w kolekcji Muzeum Współczesnego Wrocław, dyskutując o wadze błędu oraz języka.

Marlena Kudlicka (ur. 1973) studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu w pracowni Jarosława Kozłowskiego. Związana jest z Berlinem. Jej działania są zakorzenione w sztuce konceptualnej.

Wanda Gołkowska (1925–2013) była jedną z pierwszych studentek Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu; tworzyła i mieszkała w tym mieście. Po ukończeniu studiów zaczęła odchodzić od tradycyjnego malarstwa ku formom przestrzennym i sztuce pojęciowej, ale nie zerwała radykalnie z malarstwem i rysunkiem. Stały się one dla niej polem eksperymentu.

Joanna Kobyłt: kuratorka kolekcji MWW
Anna Krukowska: specjalistka ds. kultury i edukacji MWW

Produkcja i udźwiękowienie: Paweł Dunajko
Montaż: Jan Chrzan (Radio LUZ)

Dzięki uprzejmości Jolanty Studzińskiej w nagraniu wykorzystano fragmenty prywatnych rozmów Wandy Gołkowskiej z Janem Chwałczykiem


Odcinek 1: Barbara Kozłowska. Redukcja gestu,
link do podkastu

Odcinek 2: Kudlicka/Gołkowska. Marginesy błędu,
link do podkastu

Odcinek 3: Kama Sokolnicka. Postawa uważności,
link do podkastu


Zakupy prac do kolekcji MWW dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Nazwa programu: Narodowa kolekcja sztuki współczesnej.

Logotyp, na białym tle z lewej strony zarys godła Polski - orła w koronie. Po prawej stronie napis Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego