Ołtarze można określić jako subiektywną wizję współczesnej Polski autorstwa Agnieszki Sejud. Zdjęcia składające się na cykl powstały w wyniku namysłu nad kondycją ojczyzny, którego podjęła się fotografka. Ołtarz stał się w nich wiodącą metaforą odnoszącą się do powierzchownej religijności zdominowanej przez plastik i kicz, ale przede wszystkim przez egoizm. Albowiem w krzywym zwierciadle stworzonym przez Sejud wszyscy modlą się o własny ołtarz, patrzą krótkowzrocznie i dbają wyłącznie o swoje interesy.

Słynąca niegdyś z gościnności Polska trawiona jest przez ksenofobię, dlatego ludzie zamieszkujący ten dziwny kraj na pograniczu Wschodu i Zachodu okopują się na swoich pozycjach. Z nostalgią wracają do czasów Wielkiej Rzeczpospolitej, ale niestety i ten mit okazuje się tylko wydmuszką, której nie wypełnią sensem wyprodukowane w Chinach koszulki z patriotycznymi hasłami. Nie zapominajmy jednak, że jesteśmy przecież mistrzami prowizorycznych rozwiązań. Być może nikt nie dostrzeże małych niedociągnięć w ludowym stroju, tombak weźmie za złoto, a lastriko za marmur?
 
 
Agnieszka Sejud (ur. 1991) jest fotografką i artystką wizualną. Mieszka i pracuje we Wrocławiu. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, ale nie została prawniczką. Fotografować uczyła się w Ośrodku Postaw Twórczych. Teraz studiuje fotografię na Uniwersytecie Śląskim w czeskiej Opawie. Eksperymentuje z medium fotografii, wykorzystując w swych pracach jej szerokie spektrum: od fotografii dokumentalnej, poprzez portrety i modę, aż do fotomanipulacji i kolaży. Inspiruje ją życie codzienne.