Odbiór pogłębiony to rozgrzewka przed samodzielnym zwiedzaniem ekspozycji, zachęta do zadawania pytań i uważnego przyglądania się poszczególnym dziełom na wystawie. Pozwól sobie na powolny kontakt ze sztuką, swobodne dzielenie się własnymi obserwacjami i zaskakujące wnioski. Bez tłoku i pośpiechu, z przyjaciółmi lub nowo poznaną osobą.
W wybrane środy raz w miesiącu nasze mediatorki i mediatorzy, gotowi do dyskusji i odpowiedzi na pytania, będą czekać na Was przy wybranych przez siebie pracach. W trakcie spotkań uważnie przyglądniemy się wybranym dziełom, zbadamy jakie budzą w nas odczucia i emocje, by w przyszłości zwiedzać przestrzeń muzealną świadomie, odważnie i z otwartym umysłem.
Małgorzata Rzerzycha-Myśliwy opowie o pracy Crystal Stranglers prezentowanej na wystawie Kamy Sokolnickiej Blask (poziom 0)
Przyglądając się Kryształowym dusicielomporozmawiamy o właściwościach kryształu górskiego i selenitu oraz twórczości modernistycznego architekta krajobrazu – Roberto Burle Marxa.
Jagoda Forycka opowie o pracy Karola Radziszewskiego Bez tytułu z cyklu Aliprezentowanej na wystawie Prywatne mitologie. Urodziny Marty (poziom 4)
Kim są zagadkowe postacie na bezimiennym obrazie Karola Radziszewskiego? Co takiego osiągnęły, aby zostać uwiecznionymi na płótnie? A może wręcz przeciwnie, nie wyróżniły się niczym szczególnym? Odkryjmy przeszłość na nowo, tym razem dając głos tym, o których historia już zapomniała.
Karolina Jaworska opowie o instalacji Stanisława Dróżdża Poezja konkretnaprezentowanej w ramach wystawy Prywatne mitologie. Urodziny Marty (poziom 5)
Jak sprawdzić tor lotu muchy i z(de)materializować metaforę w negatywie, czyli o żyłkach słów wiele.
Marta Mularczuk opowie o cyklu Ady Zielińskiej prezentowanym na wystawie Frutti di Mare (poziom 5)
Czy nostalgiczna, postpeerelowska estetyka, może pozostawać aktualna? Jakie emocje wzbudza w nas zatopiony i uratowany Fiat Panda? W jaki sposób prace wizualne Ady Zielińskiej rozszerzają nam kontekst odbioru wystawy? Ile jesteśmy w stanie wytrzymać?
Jagoda Forycka – absolwentka historii i historii sztuki na Uniwersytecie w Aberdeen, stażystka w MWW. Interesuje się historią społeczną i kulturową, w szczególności XIX wieku – życiem codziennym, zwyczajami i rozrywkami tego okresu, głównie pod względem dychotomii relacji i standardów odnośnie do klas społecznych i płci.
Karolina Jaworska – specjalistka ds. kancelaryjno programowych w MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim. Interesuje ją sztuka współczesna i polityka międzynarodowa.
Marta Mularczuk – absolwentka biotechnologii na Uniwersytecie Wrocławskim, studentka komunikacji wizerunkowej i antropologii literatury UWr. Od kilku miesięcy opiekunka ekspozycji w MWW. Entuzjastka designu i dyskursów w kulturze popularnej. Interesuje się naukami kognitywnymi, literaturą i sztuką współczesną.
Małgorzata Rzerzycha-Myśliwy – specjalistka ds. edukacji i kultury MWW, absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz sztuki i wzornictwa ceramiki na ASP we Wrocławiu. Producentka i koordynatorka wydarzeń kulturalnych.
Zakupy prac do kolekcji MWW dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Nazwa programu: Narodowa kolekcja sztuki współczesnej.
