AUTORSKIE OPROWADZANIE PIOTRA C. KOWALSKIEGO

11.04.2024
18:00

creator of series of tasteful, very tasteful and tasteless paintings transitory, passing and fleeting paintings limited, limiting and limitless paintings pure and impure, i.e. naughty paintings paintings painted in the sun, in the shadow, without shadow and without a shadow of a doubt paintings painted in hostels, on the trails and off the rails paintings without frames, within the frames and framed for friends paintings painted on an easel, under an easel and next to an easel paintings painted high and low (Giewont and Lubin copper mines) paintings painted vertically, horizontally and at an angle (the right one, obviously) paintings painted on fire paintings painted at the post office paintings painted on water and under the water paintings that seem half-cut, not entirely, but still smoked paintings plastic paintings paintings that have been cut-through and those that have not yet been cut-through good beaver paintings and very good beaver paintings water and underwater paintings paintings painted hastily and very hastily paintings-tablecloths paintings painted properly and those that seem improper
obrazów przejściowych, przejezdnych i przelotnych
obrazów granicznych, przygranicznych i zagranicznych
obrazów grzecznych i grzesznych czyli niegrzecznych
obrazów malowanych w pełnym słońcu, w cieniu, bez cienia i bez cienia wątpliwości
obrazów malowanych w schroniskach, na szlaku i takich które szlag by trafił
obrazów malowanych bez ram, w ramach i w ramach przyjaźni
obrazów malowanych na sztaludze, pod sztalugą i obok sztalugi
obrazów malowanych na wysokim i na niskim poziomie (Giewont i kopalnia miedzi Lubin)
obrazów malowanych w pionie, w poziomie i pod kątem (ale odpowiednim), oczywiście
obrazów malowanych na ogniu
obrazów malowanych na gazie, co prawda niewielkim ale jednak
obrazów malowanych na wodzie i pod wodą, czyli w wodzie
obrazów malowanych na poczcie, czyli pocztówek
obrazów podwędzonych
obrazów plastikowych
obrazów obrusów
obrazów przerżniętych i jeszcze nie przerżniętych
obrazów bobrych oraz bardzo bobrych
obrazów malowanych szybko oraz bardzo szybko
obrazów malowanych wolno i takich, których zdawać by się mogło że nie wolno ich malować…*

 

…opowie nam o swoich pracach prezentowanych na wystawie „Piotr C. Kowalski. Malarz (nie)konsekwentny”, podczas oprowadzania autorskiego.

 

*tekst autorski Piotra C. Kowalskiego

Prowadzenie:
Piotr C. Kowalski
– urodzony w 1951 roku w Mieszkowie. Dyplom z malarstwa uzyskał w pracowni prof. Stanisława Teisseyre’a, w roku 1978 w PWSSP w Poznaniu. Otwarty na zaskakujące eksperymenty, łamiące obowiązujące kanony i przyzwyczajenia, rezygnujący z uświęconego w tradycji malarstwa, osobistego gestu artysty.
Prowadził pracownie malarstwa X, na Wydziale Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Pracował w Instytucie Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej w Koszalinie, w Akademii Sztuki w Szczecinie, w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu oraz w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Obecnie jest profesorem emerytowanym i już nie uczy i nie maluje obrazów – obrazy „malują” się same.

Ogłoszenie o wynajmie przestrzeni gastronomicznej

Muzeum Współczesne Wrocław z siedzibą przy pl. Strzegomskim 2a zaprasza do składania ofert na najem powierzchni użytkowej zlokalizowanej na dachu budynku. Szczegóły w ogłoszeniu poniżej.

Skip to content