Daniel Spoerri dwa lata po tym jak otworzył w Düseldorfie restaurację, w 1970 roku powołał do życia Eat Art Gallery, która zajęła sąsiednie piętro w budynku przy Burgplatz. Było to sąsiedztwo nie tylko przestrzenne, ale te dwie instytucje łączyło też przekonanie o powinowactwie sztuki i jedzenia.
Szwajcarski artysta najbardziej znany jest ze swoich asamblaży zwanych „snare-pictures”, które komponuje z pozostałości po zjedzonym posiłku. Korzysta on z przedmiotów codziennego użytku, bezużytecznych resztek, które zamiast na śmietnik trafiają do galerii.
Spoerri tym gestem radykalizuje tendencje, która przewija się przez dzieje sztuki nowożytnej i wpisuje się w tradycje sztuki starożytnej. Z kolei działalność Eat Art Gallery inspirowała wielu artystów do wykorzystywania jedzenia jako materiału działalności artystycznej. Na przełomie roku 2009/2010 roku odbyła się w Stuttgarcie wystawa prezentująca tych artystów.
Interesujące jest to, że finisaż wystawy zatytułowanej „Eat Art” odbył się w restauracji. Ostatnie słowo świat sztuki oddał kucharzowi. Ten obiad ogniskuje w sobie pytania, właściwe dla całej bogatej działalności autora Mythology and Meatballs. Są to pytania dotyczące relacji pomiędzy życiem codziennym a sztuką oraz pytania dotyczące oceny sztuki kulinarnej wedle kryteriów estetycznych, czyli pytania o możliwość zamiany kulisów ze sceną.
Kurator Bartek Lis
Dorota Koczanowicz
Doktor nauk o sztuce, autorka książki i artykułów dotyczących zagadnień estetycznych, sztuki i kultury współczesnej. Jej obszar zainteresowań mieści się na styku sztuki i życia. Zajmuje się sztuką współczesną, kulturą gastronomiczną oraz ich wzajemnymi oddziaływaniami. Rozwija koncepcję somaestetyki Richarda Shustermana w obszarze praktyk żywieniowych, ściśle współpracując z kierowanym przez niego The Center for Body, Mind, and Culture