Która sieć telefonii komórkowej kojarzy Ci się z kolorem zielonym? Czy znasz jakiś zielony bank? A może są całe sektory rynku, które celowo używają określonego koloru, aby wywołać konkretne wrażenie? Podczas wykładu porozmawiamy o tym, czy kolor może mieć wartość samą w sobie i jakie znaczenie przypisuje się mu w projektowaniu graficznym. Zastanowimy się również, czym właściwie jest kolor dla ludzkiego postrzegania. Omówimy, jak kolor jest odbierany w różnych kontekstach kompozycyjnych i czy przypadkiem nie przypisujemy mu zbyt dużej roli.
Prowadzenie:
Mariusz Wszołek – Profesor w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się teorią i praktyką projektowania komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem partycypacyjnych i zrównoważonych podejść do projektowania. Redaktor serii wydawniczej Manual, autor książek i artykułów z zakresu reklamy, teorii projektowania i alternatywnych doktryn projektowych. Zastępca Dyrektora Instytutu Projektowania Uniwersytetu SWPS. Kierownik Katedry Grafiki.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.